BYD ускорява европейската експанзия с 2000 дилъра и потенциален трети завод

Компанията иска да се сближи с местните клиенти още повече

Мартин Дешев,
byd sealion

BYD

К итайският автомобилен гигант BYD агресивно ускорява навлизането си на конкурентния европейски пазар, разкривайки амбициозни планове за удвояване на търговската си мрежа в целия континент. Регионалният управляващ директор за Европа Мария Грация Давино потвърди намерението на компанията да разшири физическото си присъствие до 2000 точки на продажба до края на 2026 г., в сравнение с прогнозираните 1000 локации до края на 2025 г., съобщава Reuters.

Това отразява амбицията на BYD да задълбочи локалното си присъствие и да се доближи до европейските купувачи. „Трябва да имаме близост и да спечелим близост до европейските клиенти“, казва Давино по време на пресконференция във Франкфурт.

Разширяването е стратегически преплетено с по-широка стратегия за локализация. BYD излиза отвъд чистия внос, като установява производствени мощности в региона. Компанията активно изгражда първата си европейска фабрика за леки коли в Унгария, която е планирана да бъде завършена следващата година.

Тя ще бъде посветена на производството на EV за европейския пазар. Плановете вече включват и допълнителни фабрики, като Испания е водещ претендент за третия завод, който да последва този в Турция. Решението все още не е взето, но се обмисля активно. Тези местни съоръжения са от основно значение за плана на BYD за намаляване на зависимостта от внос – особено важно, предвид неотдавнашните вносни мита на ЕС за китайски електрически коли.

За да подкрепи амбициите си, BYD изгражда и инфраструктура за сервизиране и зареждане. Въпреки това, този ход не е безрисков. Изграждането и функционирането на паневропейска дилърска мрежа изисква значителни инвестиции, взаимоотношения с местни дистрибутори и постоянно качество на обслужване. В същото време новите производствени обекти трябва да заработят бързо, за да съответстват на мащаба на разширяването на мрежата.

BYD отчита над тройно увеличение на продажбите в Европа за първите девет месеца на годината. Компанията е продала 80 807 коли на Стария континент, като голяма заслуга за това има пускането и на plug-in хибриди на местния пазар.

BYD хибриди електромобили електрически автомобил автомобили коли